Tuesday 28 October 2008

Hijrah (Dedikasi Untuk Anak-anak Didik Yang Ditinggalkan)

Agak lama saya meninggalkan blog. Hampir 3 bulan. Untuk menaip sesuatu, saya tercari-cari masa untuknya. Ya, saya telahpun berhijrah dari bumi Maktab Mahmud Bandar Baharu. Setelah diberi peluang untuk menabur bakti dan menimba pengalaman dalam dunia pendidikan di sekolah, akhirnya saya pergi juga.




Saya bersyukur kerana diberi kesempatan berada lebih kurang 3 bulan setengah di SMKA al-Mashoor (P) pada 2005 (sekolah pertama saya), sebulan setengah di SMKA al-Mashoor (L) 2005 (masa yang terlalu singkat untuk mengenali ramai), 3 bulan di bumi Maktab Mahmud Yan yang penuh makna pada 2006, dan berakhir di Maktab Mahmud Bandar Baharu selama 2 tahun 5 bulan (2006-2008) dengan pelbagai pengalaman yang sukar untuk dilupakan.



Terlalu banyak perkara yang ingin saya catatkan di sini terutama buat anak-anak didik yang dikasihi. Pernah berada di empat buah sekolah meskipun dalam tempoh yang singkat menyajikan pengalaman yang berbeza-beza. Ia amat menarik untuk dirakam sebagai pelajaran dan tatapan di hari kemudian.

No comments: