Monday 20 October 2008

Kelmarin-Ketika Aku Menziarahimu

Kelmarin,
Kelmarin yang lalu aku berkesempatan menziarahi seorang rakan sekerja di hospital,

Kelmarin,
Kelmarin yang lalu melihat keadaannya menimbulkan rasa keinsafan,

Kelmarin yang lalu,
Kelmarin dari minggu dan bulan-bulan lalu, kami masih bersembang-sembang seperti kebiasaan,

Kelamarin,
Kelmarin adalah pertemuan sunyi dari sebarang perbicaraan.

Kelmarin,
Kelmarin tatkala aku ingin melangkah meninggalkannya ada dua tiga butir patah perkataan yang ingin dia lontarkan namun kurang kesampaiaan

Kelmarin,
Kelmarin hujan turun dengan lebatnya sewaktu pulang dari hospital,Dalam perjalanan aku berfikir berkali-kali akan nikmat tuhan yang sering ku lupakan,

Kelmarin juga,
Dalam gelak-tawa bersama rakan-rakan ada ketakutan yang cuba ku sembunyikan,

Hari ini,
Ramadhan cuma tinggal lebih-kurang empat hari lagi,Aku termenung menghitung hari-hari dalam Ramadhan yang ku tempuh tahun ini,Sama seperti selalu, di penghujung Ramadhan ini sememangnya menyentuh hati,Dengan amalan yang tidak seberapa ini bagaimana ingin ku mengadap Ilahi.....

Dedikasi Buat: Us Yusof, Ramadhan 2007

No comments: